-
کتاب روابط عمومی حرفه ای و تحقیقات کاربردی
یکشنبه 14 شهریورماه سال 1400 13:15
کتابی برای حرفه ای ها و آنهایی که می خواهند حرفه ای باشند رشد و توسعه روابط عمومی مستلزم آن است که اقدامات حرفه ای، توسط افراد حرفه ای انجام پذیرد. ورود به حوزه تحقیقات در روابط عمومی، نشانه ای از حرفه ای بودن است. یک متخصص حرفه ای روابط عمومی، راهبردها و اهداف سازمان خود را می شناسد، در مسیر تداوم بقاء...
-
رونق صادرات غیرنفتی، راهبرد تجلی اقتصاد مقاومتی
یکشنبه 20 مهرماه سال 1393 08:32
روزنامه گسترش صنعت/۲۰ مهر ۱۳۹۳ احمد پاکزاد/ روزنامهنگار بیشک تجلی یک اقتصاد پویا و پایدار، در گرو ایجاد اقتصادی درونزا و برونگراست. در چنین سامانهای زایش و پویش در درون آن به شیوهای فراهم میگردد که ارزش افزوده ناشی از فرآوری تولید بدست میآید و بنیان « تولد برند » به عنوان سرمایه ملی شکل میگیرد و از سوی دیگر...
-
توسعه اقتصاد دریا محور، الزامیبرای اقتصاد مقاومتی
دوشنبه 31 شهریورماه سال 1393 15:07
روزنامه صمت گروه: یادداشت منتشر شده در یکشنبه, 30 شهریور 1393 10:34 بازدید: 11 کدخبر: 1771 احمد پاکزاد – روزنامه نگار: منابع طبیعی یک سرزمین هرچند که به عنوان ثروت ملی تلقی میشوند، ولی الزاماً مزیت اقتصادی نخواهند بود. زمانی میتوان منابع طبیعی یا توانمندیهای دسترسی به مواد اولیه خام را بهرهور دانست که شبکه کاملی...
-
بستهبندی بیلبورد متحرک است
دوشنبه 31 شهریورماه سال 1393 15:06
روزنامه صمت گروه: یادداشت منتشر شده در یکشنبه, 09 شهریور 1393 09:29 بازدید: 12 کدخبر: 1076 تغییر و زیبایی بستهبندی محصولات ۱۰۰درصد بر روی فروش کالا تاثیرگذار است. بستهبندی صرفا یک پوشش زیبا و بزککرده محصول نیست، در واقع کارآیی بیش از این حرفها را دارد و باید به آن نگاه ریشهایتری داشته باشیم. برای مثال محصولاتی...
-
رونمایی از دو لوح فشرده با موضوع روابط عمومی
سهشنبه 23 خردادماه سال 1391 18:38
انتشارات کارگزار روابط عمومی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی دو لوح فشرده با عناوین «روش های تدوین کمپین های اطلاع رسانی» استاد احمد پاکزاد و «مدیریت تشریفات کاربردی» استاد علی بیدارمغز را منشر کرد. روش های تدوین کمپین های اطلاع رسانی احمد پاکزاد روابطعمومی به عنوان یک بخش رسمی در هر سازمان برای آن...
-
در ایران هیچ مانعی بر سر راه روابطعمومی وجود ندارد
جمعه 15 مهرماه سال 1390 18:09
گفتگو با احمد پاکزاد، قائم مقام شرکت زرماکارون و معاون ارتباطات گروه صنعتی و پژوهشی زر لینک مطلب احمد پاکزاد، معاون ارتباطات «قائم مقام شرکت زرماکارون و گروه صنعتی و پژوهشی زر» است که نزدیک به 20 سال در حوزه ارتباطات فعالیت میکند. او در ابتدا به عنوان یک خبرنگار ساده وارد عرصه مطبوعات میشود و بعد از آشنایی با مراحل...
-
یاسر انصاری درگذشت
پنجشنبه 30 تیرماه سال 1390 18:44
خبری کوتاه خواندم... "یاسر انصاری کجوری مدیر پایگاه خبری سبزپرس و دبیر کانون عالی گسترش فضای سبز در سن 32 سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت" هنوز در بهت و حیرتم... دوستی عزیز را از دست دادم... ای کاش او را می دیدم قبل از رفتنش...
-
کارگاه آموزشی آشنایی با روشهای تدوین کمپین تبلیغاتی و اطلاعرس
پنجشنبه 7 بهمنماه سال 1389 08:33
انجمن روابط عمومی ایران برگزار میکند: کارگاه آموزشی آشنایی با روشهای تدوین کمپین تبلیغاتی و اطلاعرسانی زمستان 89 ویژه: مدیران و کارشناسان روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات شرکتها و مؤسسات تولیدی، صنعتی، خدماتی و اداری مدیران و کارشناسان آژانسهای تبلیغاتی و مشاوران تبلیغاتی مدرس: احمد پاکزاد- مشاور اجرایی در امور...
-
نقش روابط عمومی در پیشبرد صنعت غذا
یکشنبه 28 آذرماه سال 1389 20:39
نقش روابط عمومی در پیشبرد صنعت غذا مصرف کننده باور میخواهد احمد پاکزاد-کارشناس روابط عمومی و مشاور ارتباطات گروه صنعتی زرماکارون اگر رسانهها در جهان امروز با نشر و ترویج اطلاعات، باعث شکلگیری، تغییر و یا تحکیم فرهنگ جامعه میگردند، دانش ارتباطات، شاخههای دیگری را با ادغام سایر علوم فراهم آورده تا ضمن ریشهگزینی در...
-
یک گام دیگر برای حذف خلیج ا ل ع ر ب ی!!!
شنبه 20 آذرماه سال 1389 15:07
همانگونه که احتمالاَ در خاطر دارید تا چندی قبل، زمانی که در بخش ترجمه سرویس Google عبارت «خلیج فارس» را وارد می کردید، فقط واژه Gulf را ارائه می داد. اما خوشبختانه با حضور همه ایرانیان عزیز و پاکدل، امروزه این سرویس، عبارت را به طور کامل و صحیح ترجمه می کند. اما برای عبارت مجعول خلیج ع ر ب ی هم arabian gulf را می...
-
ورود یک وبلاگ جدید منتقد به عرصه روابط عمومی
شنبه 15 آبانماه سال 1389 13:29
اخیراْ وبلاگ منتقدی پا به عرصه دنیای سایبری گذاشته است. این وبلاگ با عنوان « سرزنش ادامه دارد » نامی متفاوت را برای خود انتخاب کرده است. لطفاْ ببینید، بخوانید و نقدش کنید.
-
اختصاص بالاترین رای انتخابات هیات مدیرهی تعاونی مطبوعات به ناصر
دوشنبه 10 آبانماه سال 1389 20:42
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران سرویس: رسانه هفتمین انتخابات هیات مدیرهی تعاونی مطبوعات امروز دوشنبه دهم آبانماه با حضور حدود 200 نفر از اعضای تعاونی مطبوعات و نمایندگان وزارت تعاون برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفتمین انتخابات هیات مدیره تعاونی مطبوعات که هر سه سال یک بار برگزار میشود، دو گروه آمادگی خود...
-
سمولینا را بخوانید...
دوشنبه 26 مهرماه سال 1389 20:40
تا کنون دو شماره از مجله سمولینا، نشریه گروه صنعتی زرماکارون به سردبیری احمد پاکزاد منتشر گردیده است. برای دیدن فایل این نشریات اینجا کلیک کنید.
-
بررسی مشکلات روابط عمومی ها در ایران
سهشنبه 20 مهرماه سال 1389 18:57
http://www.prr.ir/fa/105/342.htm موفقیت در کارهمواره آن زمانی حاصل شده است که فرد زمانی که وارد فعالیت حرفه یی می شود، با مطالعه وضع گذشته، کار خود را با نقد منصفانه عملکرد پیشینیان آغاز کند. انجام این کار علاوه بر اینکه فرد را با تمام ابعاد فعالیت مورد نظر آشنا می کند، همچنین در نقد عوامل جدیدی را مطرح می کند که می...
-
اینترنت عامل تغییر ارتباطات رسانهای
سهشنبه 20 مهرماه سال 1389 18:56
اینترنت- مترجم - مهرداد امیررضایی رودسری: فناوریهای اینترنتی موجب تغییر برنامههای ارتباطاتی میشود. با نگاهی به موقعیت مشترکان ارتباطاتی و همچنین سازمانها و محتوای ارتباطات میتوان به این موضوع پی برد. امروزه در مدیریت راهبردی اقدامات ارتباطاتی، آشکارا توقعات ارتباطاتی ایجاد شده است که اساس آن به نبود بازارهای...
-
مطبوعات خود را جدی نگرفتهاند؟
شنبه 17 مهرماه سال 1389 22:54
بررسی لزوم انتشار روزنامههای ایران در روزهای تعطیل سرویس: جامعه اطلاعاتی خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران سرویس: جامعه اطلاعاتی در حالیکه کارشناسان حوزه ارتباطات از تعداد کم مخاطبان روزنامهها در ایران گلهمندند و به اذعان همانها روزنامه در ایران مخاطبان خاص محدودی دارد، این سوال وجود دارد که چرا شریان اطلاعرسانی...
-
کارکرد فنون تبلیغات در جنگ نرم
جمعه 26 شهریورماه سال 1389 16:24
تمام تبلیغات ساختگی غرب، جنگ نرم است؛ جنگی برای کنترل و فریب اذهان. این بدان معنی است که هر شخصی که در جامعه ایرانی زندگی میکند اگر به دنبال حفظ خود از این جنگ روانی است، لزوماً باید گام هایی پر از احتیاط بردارد . تبلیغات از جمله واژگانی است که برداشتهای متفاوت و گاه متعارض و متضاد از آن میشود. در یک سوی آن...
-
یک پیشنهاد: تأسیس «سازمان نظام روابط عمومی» ضروری است
شنبه 20 شهریورماه سال 1389 18:02
چندی پیش همکاران عزیزمان در انجمن متخصصان روابط عمومی بسته پیشنهادی اعتلای روابطعمومی را تدوین کرده و منتشر نمودند. بدین جهت این حقیر نیز با استقبال از اقدام این همکاران، نامهای را خطاب به رییس محترم آن انجمن نوشتم که در ادامه آورده میشود. در این مکتوب تلاش کردم با طرح پیشنهاد تأسیس سازمان نظام روابط عمومی کشور،...
-
جامعه سالم، رسالت رسانه
سهشنبه 9 تیرماه سال 1388 18:50
منبع: رسانهها - مهتاب خسرو شاهی : شاید وقتی برای نخستین بار مردم با رادیوهای ترانزیستوری، نوع جدیدی از رسانه را شناختند (هر چند پیش از آن نیز با روزنامه و مجله آشنا شده بودند) هیچ کس تصور نمیکرد رسانهها، چنان با زندگی مردم پیوند بخورند که زندگی، بدون آنها برای ما غیرممکن باشد . در واقع اکنون رسانهها به چنان...
-
مقصر اصلی در ترویج الگوهای غلط غذایی کیست؟
دوشنبه 16 دیماه سال 1387 19:38
رسانهها مکلفند با بررسی موشکافانه آنچه که در پیرامون و درون جامعه روی میدهد، آن دسته از عناصر بینشی یا الگوهای رفتاری که علیرغم هنجار گونه بودن، دارای پیامدهای منفی برای استمرار حیات اجتماعی هستند را شناسایی و با برخوردی هوشمندانه، ضمن تبیین قبح و تبعات منفی آنان، الگوهای فرهنگی مناسب با پیامدهای مثبت و در راستای...
-
تأمین یا تهدید سلامت جامعه
دوشنبه 16 دیماه سال 1387 19:28
گفتگو با دکتر سید ضیاءالدین مظهری- متخصص تغذیه و مدیر گروهتغذیه واحد علوم و تحقیقات تغذیه، از نیازهای اساسی و اولیه بشر تلقی میشود؛ چرا که از آغازین لحظه شکلگیری حیات، شروع و در تمامی مسیر زندگی ادامه داشته و در هر برههای از مقاطع زندگی و بالندگی جسم و جان بستگی به نوع، کیفیت، تنوع و تعادل خود، اثرات متفاوتی را...
-
نهضتی برای جامعه سالم
شنبه 9 آذرماه سال 1387 13:37
یادداشت مدیر مسئول فصلنامه فرهنگ رسانه در سومین شماره آن به تأیید تمامی کارشناسان و صاحبنظران، مهمترین بخش سرمایه اجتماعی، نیروی انسانی است. بدین سبب بخش عمدهای از رویکردهای اجتماعی به سوی تأمین امنیت، رفاه و تقویت توان روحی و جسمی آحاد جامعه هدایت میشود. این اهمیت از آنجایی شکل میگیرد که اساساً انسان، اجتماع را...
-
فهرست مطالب سومین شماره فرهنگ رسانه
شنبه 9 آذرماه سال 1387 13:30
سومین شماره فصلنامه تخصصی، علمی و پژوهشی فرهنگ رسانه با موضوع «فرهنگ، رسانه و تغذیه سالم» منتشر شد. در این شماره میخوانید: • تأمین یا تهدید سلامت جامعه-گفتگو با دکتر سید ضیاءالدین مظهری • رسانه مقصر نیست- گفتگو با دکتر علی گرانمایهپور • مصرفکننده، باور میخواهد- گفتگو با مهندس محسن امینی • هم تولیدکنترل میخواهد،...
-
آیا رسانهها مقصرند؟
یکشنبه 3 آذرماه سال 1387 17:38
کارشناسان تغذیه معتقدند: «تبلیغ مواد غذایی باید از فیلتر سلامت عبور کند. زیرا عدم کنترل تبلیغات مواد غذایی توسط رسانهها به ویژه در رسانه ملی، سبب تشدید مصرف مواد مضر سلامت و تحمیل زیانهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن به جامعه میشود.» ایشان دلیل اصلی بروز اختلال در تغذیه جامعه را در پیامهای رسانهای میدانند. در...
-
آیین نامه واحد های اطلاعات و انتشارات
یکشنبه 9 تیرماه سال 1387 10:26
هیأت وزیران در جلسه مورخ 28/12/1353 بنا به پیشنهاد شماره 11121/51/33496 مورخ 4/9/1353 وزارت اطلاعات و جهانگردی و به استناد بند ( ه ) ماده یک قانون تأسیس وزارت اطلاعات و جهانگردی، آیین نامه واحد های اطلاعات و انتشارات و روابط عمومی وزارتخانه و مؤسسات دولتی را به شرح زیر تصویب کرد: ماده 1- در اجرای ماده یک قانون تأسیس...
-
ابلاغیه جایگاه و خطوط کلی وظائف روابط عمومی
یکشنبه 9 تیرماه سال 1387 10:23
تاریخ :06/04/1374 شماره :24312 جمهوری اسلامی ایران ریاست جمهوری بسمه تعالی کلیه وزارتخانه ها و سازمان ها و مؤسسه های دولتی شورای عالی سیاستگذاری تبلیغات دولت در جلسه مورخ 23/03/1374 خود جایگاه و خطوط کلی وظائف روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی را به شرح زیر تصویب کرد. این مصوبه که به تأیید ریاست محترم جمهوری...
-
بخشنامه مربوط به جایگاه روابطعمومیها
یکشنبه 9 تیرماه سال 1387 10:22
تاریخ :16/04/1364 شماره :33790 جمهوری اسلامی ایران نخست وزیری بسمه تعالی بخشنامه مربوط به جایگاه روابطعمومیها نظر به اهمیت و نقش اساسی مردم در نظام جمهوری اسلامی و لزوم استحکام پیوند متقابل مردم و مسؤولان و رسالت سنگینی که روابطعمومی هر دستگاه در حفظ و گسترش این ارتباط به عهده دارد و با توجه به تأکید امام امت...
-
اساسنامه مجمع مدیران
یکشنبه 9 تیرماه سال 1387 10:20
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی اساسنامه مجمع مدیران کل روابطعمومی وزارتخانهها، نهادها و سازمانهای جمهوری اسلامی ایران تهیه و تدوین: دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی (اداره هماهنگی روابطعمومیهای کشور) تنظیم نهایی: اولین هیأت رییسه مجمع مدیران کل آقایان: مجتبی...
-
اساسنامه مجمع مدیران کل ادواری روابط عمومی
یکشنبه 9 تیرماه سال 1387 10:18
در راستای تقویت نظام اطلاع رسانی کشور، بر مبنای این اساسنامه، مجمع مدیران کل ادواری روابط- عمومی وزارتخانه ها، نهادها و سازمان های جمهوری اسلامی ایران که در این اساسنامه به اختصار « مجمع » نامیده می شود ، تشکیل می شود. فصل یک : کلیات ماده یک : مجمع، تشکلی است که مرکب از مدیران کل روابط عمومی ادوار گذشته و فعلی...
-
نمیتوان شهری را بدون رسانه تصورکرد
یکشنبه 2 تیرماه سال 1387 10:53
گفتگو با دکتر هادی خانیکی دکترای ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی *این گفتگو در فصلنامه فرهنگ رسانه(شماره۲- بهار ۱۳۸۷)منتشر شده است. • اگر از ارتباط معنادار فرهنگ و شهر آغاز کنیم؛ در مدینه فاضله و نقطه ایدهآل این مفهوم به چه معناست؟ «فرهنگ مفهومی گستره، متضلع و چند وجهی است. حتی اندیشمندان این حوزه بیش از ۴۰۰تعریف...