-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۹)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:49
طرحهای مطالعاتی دولتی و شاخصهای فرهنگی گسترش سریع تلویزیون در آمریکا پس از جنگ دوم جهانی با نگرانی فزاینده نسبت به بزهکاری کودکان، جنایت و ناآرامی همگانی همزمان شد و این تحولات سبب شد تا کنگره امریکا اقدام به یک رشته تحقیقات کند. این تحقیقات ارتباطی بین خشونت جنائی و...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۸)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:48
ادراک ادراک فرایندی است که طی آن انگیزشهای حسی با بهرهگیری از تجربیات گذشته و انتظارات فعلی تبیین و تعبیر میشود. پژوهشگر مستقیماً به این فرایند دسترسی ندارد اما از طریق بیان مطالب از سوی کسانیکه تحت بررسی قرار دارند از چگونگی آن آگاه میشود. بررسی چگونگی ادراک مخاطبان از...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۷)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:46
۳. پیامدها: مردم و تدابیر پژوهش درباره پیامدهای ناشی ازمشاهده خشونت از طریق رسانهها، سابقهای طولانی و پرفراز ونشیب دارد. بیشتر پژوهشهای انجام شده تنها برخی از جنبههای مربوط به سناریوهای پیچیده خشونت و وحشت را مورد توجه قرار دادهاند. انگیزه اصلی این پژوهشها موضوعاتی از قبیل نگرانی...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۶)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:45
پوشش خبری فعالیتهای تروریستی پژوهشگران خلاصهای از مطالعات مربوط به پوشش خبری تروریسم در مطبوعات و مطالب عنوان شده در کنفرانسها را ارائه کردهاند. کتابنامه سال 1986 که از سوی «طرح تحقیقاتی تروریسم و رسانههای خبری » تحت نظارت اتحادیه آموزش روزنامهنگاری و ارتباطات جمعی انتشار...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۵)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:44
راک، موسیقی، ویدئو گودارد (1977) چگونگی شکل گیری موسیقی راک در دهههای 1950 و 1960 را ارزیابی کرده است. وی با بررسی ریشههای این نوع موسیقی به این نتیجه رسید که میتوان از عناصری که بیانگر احساسات و عقاید گستاخانه و ضدفرهنگی هستند،بدون توجه به پیامدهای اجتماعی، برای اغوا...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۴)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:43
ناآرامیهای اجتماعی بررسی لوی (1969) در زمینه خشونت جمعی از سال 1819 به بعد نشان داد که مشکلات و مسائل کارگری ونژادی در تمامی مقاطع زمانی، بخش اعظم گزارشهای مربوط به خشونت جمعی را تشکیل داده است. از زمان جنگ داخلی به این طرف، تضادهای طبقاتی که اغلب به صورت مسائل...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۳)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:42
2. محتوا ـ سناریوی خشونت در رسانهها برای اعتبار بخشیدن به تعمیمها درباره محتوای رسانهها که گروههای وسیعی از مردم برای مدتهای طولانی در معرض آن قرار میگیرند، انجام بررسیهای مداوم، امری ضروری است. این بررسیها باید بر مشاهدات عینی و موثق مبتنی باشد و به طبقهبندی نمونههای مشخصی...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۲)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:41
مقررات ، قوانین و رهنمودها قوانین، رهنمودها و خط مشی رسانهها در زمینه خشونت و وحشت در واقع بازتاب تلاش مربوط به ایجاد توازن بین منافع و مضار به تصویر کشیدن این گونه اقدامات است. مقررات، و رهنمودها، طیف وسیعی از قوانین را در برمیگیرد، از قانون مربوط به برطرف کردن نگرانیهای...
-
خشونت و وحشت در رسانه ها(۱)
شنبه 11 شهریورماه سال 1385 17:40
جورج گربنر ترجمهی داوود حیدری این جزوه ترجمهای است از Violence and Terror in the Mass Media Unesco, Reports and papers On Mass Communication, 1988 این جزوه صرفاً جنبه آموزشی و اطلاعرسانی دارد و انتشار آن به معنی تأیید همة مطالب آن نیست. پیشگفتار در برنامه و بودجة مصوب یونسکو...
-
رسانهها و نظام رسانهای ژاپن- ۲
چهارشنبه 8 شهریورماه سال 1385 08:25
۳. دیگر روزنامههای ژاپن بعد از دو غول رسانهای معروف که بالاترین میزان تیراژ انتشار روزانه روزنامه در ژاپن و جهان را دارا هستند، روزنامههایی قرار دارند که هر چند از لحاظ تیراژ بسیار کمتر از آنها هستند، اما به نوبه خود تیراژ بسیار بالایی دارند. روزنامه ماینیچی یکی از پرتیراژترین نشریههای ژاپن است که سابقه انتشار آن...
-
رسانهها و نظام رسانهای ژاپن- 1
چهارشنبه 8 شهریورماه سال 1385 08:23
نوشته : شعبانعلی بهرامپور این مقاله اطلاعاتی توصیفی از نظام رسانهای کشور ژاپن با پرداختن به رسانههای مختلف دیداری، مطبوعاتی و خبری ارائه میدهد. نظام رسانهای این کشور را باید در ارتباط با ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار داد. رسانههای گروهی ژاپن بر مبنای یک سیستم و برنامهریزی دقیق استوارند که هدف این...
-
رسانه ها و انحرافات اجتماعی
دوشنبه 6 شهریورماه سال 1385 14:46
مقدمه در طول تاریخ، هر جامعه ای برای قاعده مندی رفتاراعضایش، هنجارهایی را تعریف و نهادینه کرده و آنها را به رعایت آن قواعد و هنجارها ملزم نموده و در برابر تخلف و سرپیچی از آنها نیز واکنش نشان داده و مجازات هایی را تعیین کرده است. متفکران اجتماعی و جامعه شناسان نیز جهت کاهش هنجارشکنی افراد جامعه، به بررسی علل و عوامل...
-
مفهوم رضایت مشتری در بازارهای صنعتی
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1385 13:44
نویسنده:مهدی میری در این مقاله، کوشش شده تا مدل ها، شاخصها و روشهای سنجش رضایت مشتریان صنعتی که تا به حال توسط محققان مورد بررسی قرار گرفته است گردآوری شود، تا بدین وسیله تفاوت بین مشتریان در دو بازار مصرفی و صنعتی و روشهای ارزیابی رضایت آنها بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد. چکیده مهمترین وجه تمایز بین رضایت مشتری در...
-
سر نخ گمشده تبلیغات
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1385 08:49
نویسنده : گلچینفر، شادی ؛ بختائی، امیر سال انتشار : 1384 چکیده سازمانها و شرکتها همواره با محدودیت منابع مواجه بوده و هستند. بدلیل وجود این محدودیت ها استفاده بهینه از منابع برای آنها ضروری می باشد. آنچه که یک شرکت را از سایر رقبایش متمایز می سازد، استفاده مناسب از منابع در دسترس میباشد. یکی از مهمترین منابع...
-
اینترنت، ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1385 08:47
نویسنده : گلچینفر، شادی ؛ بختائی، امیر ۱- مقدمه در کتب و متون مختلف تعاریف متعددی از تبلیغات آمده است بطور مثال میتوان به تعاریف ذیل اشاره کرد. تبلیغات فرآیند روشمند ارایه اطلاعات مناسب در مورد کالاها و خدمات به مشتریان و ترغیب و متقاعد کردن مؤثر مصرفکنندگان به خرید کالاها و خدمات میباشد (متولی 1372)...
-
کاریکاتور
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1385 08:34
-
روابط عمومی در اغما
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1385 08:32
مریم شبانی فن روابط عمومی در ایران مهجور است، آنقدر که تنها به تابلوی سردر اتاقی در ادارات دولتی و خصوصی تبدیل شده است.دانشجویان ارتباطات رهاوردی که از تعریف روابط عمومی به عرصه عمل میبرند آن است که چگونه خدمات و اخبار اداره خود را برای رسانهها اعلام کنند و در نهایت با بزرگنمایی...
-
نقش روابط عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگ ساز
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1385 08:27
بهروز شهسواری کارشناس روابط عمومی دوشنبه 29خرداد ماه 1385 / 10:10 کارگزار روابط عمومی - مهمترین مسئله برای واحد روابط عمومی که قدم اول نیز هست کسب اعتبار و جلب اعتماد مخاطبان درون سازمانی و برون سازمانی می باشد چون در غیر این صورت هر راهکاری به بن بست میرسد در فضای بی اعتمادی هیچ فعالیتی به سرانجام نخواهد رسید حال با...
-
اولین مجامع و مطبوعات زنان در ایران در دوران مشروطه
شنبه 4 شهریورماه سال 1385 14:06
زینب زارع مهذبیه اولین تشکیلاتی که با هدف ترویج فرهنگ غربی به وسیله انگلیسی ها در ایران به وجود آورد فراموسرنری نام داشت و اولین فراموسوا در ایران یکی از فرزندان فتحعلیشاه قاجار بوده است . فراموسرنری با نفوذ در ارکان فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و حتی نظامی به جریان سازی پرداخت و نبض اداره کشور را در دست گرفت . به نحوی که...
-
نگاهی به فصلنامه تحلیلی و پژوهشی فرهنگ رسانه
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:24
الف) معرفی فصلنامه : نشریه تحلیلی و پژوهشی فرهنگ رسانه در جلسه چهل و نهم از دهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات به تاریخ 21 فروردین 1385 مجوز فعالیت خود را دریافت کرد است .دوره زمانی انتشار آن بصورت فصلنامه بوده و با زمینه علوم ارتباطات اجتماعی منتشر خواهد شد . به حول و قوه الهی این فصلنامه در ابعاد 35*25 cm ، بصورت تمام...
-
فرهنگ مجازی، مدیریت منابع فرهنگی و حفظ تاریخ قومی و فهم گذشته(۴)
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:18
کیفیت پویای اطلاعات وب اگر لحظهای به انفجار »اطلاعات» توجه کنیم در مییابیم که وب محدودهی تولید، آمادهسازی، و استفاده از اطلاعات را متحول ساخته است.در عین حال، این مقوله غایت زنجیرهی تحولاتی است که محیطی برای امکانات شبکه فراهم کردهاند . کنترل های بافتی بر محصولات کتابها و مجلات به این معناست که فرایند انتخاب...
-
فرهنگ مجازی، مدیریت منابع فرهنگی و حفظ تاریخ قومی و فهم گذشته(۳)
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:17
فراتر از اطلاعات: تصویر (خیال ) اینترنت چیزی بیش از اطلاعاتی است که در اختیار مینهد.پنج سال قبل یک انسانشناس، در دانشگاه شیکاگو به نام آریون آپادورای در اثرش به نام مدرنیته در بعد وسیعش، روش جدیدی برای مطالعهی جهانی شدن فرهنگی ارائه داد(1996).پژوهش او که بر مفهوم »جامعهی خیالی» اندرسون مبتنی است نشان میدهد که...
-
فرهنگ مجازی، مدیریت منابع فرهنگی و حفظ تاریخ قومی و فهم گذشته(۲)
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:17
مطالعه زندگی در اینترنت شری ترکل در حوزهی مطالعات کلاسیک درخصوص اینترنت، به زندگی روی صفحهی نمایش و خاصه فضای اجتماعی آن پرداخته است.داستان او روایت یکی از کارناوال ها، نابهنجاری های اجتماعی، و منحرفانی است که زندگی آن ها وقف فضای متن محور شده است و جهان مجازی به منظور ایجاد گونه ای زندگی برای خود به هنگام نبود...
-
فرهنگ مجازی، مدیریت منابع فرهنگی و حفظ تاریخ قومی و فهم گذشته(۱)
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:15
Cyberculture, Cultural Asset Management, and Ethnohistory Preserving the Process and Understanding the past نام نویسنده : دکترسیموس راس Seamus Ross مدیر HATII دانشگاه گلاسگو منبع : http://eprints.erpanet.org/61/01/sross_cyberculture_and_process.pdf تاریخ انتشار : 19/06/2003 متن مقاله : مقدمه زمانیکه کودکی بیش نبودم،...
-
نگاه جامعه شناسان به رسانه
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:10
ا ز نگاه جامعه شناسان دنیای امروزی به ارتباط مستمر یا کنش متقابل میان مردمی که بسیار جدا از یکدیگرند وابسته است . اما اگر ما تا این اندازه به ارتباط از راه دور وابسته نبودیم ، تعلیم وتربیت به صورت توده گیر نه ضروری بود و نه ممکن . در فرهنگهای قدیمی بخش اعظم دانش موجود آن چیزی بود که یکی از انسان شناسان ، به نام...
-
نظام رسانهای و حقوقی مطبوعات در نشریات کشور ( بخش پنجم)
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:03
شورای مطبوعات نروژ/فصلنامه رسانه،سال چهارم،زمستان 1372 این مقاله به طور کل به نقش شورای مطبوعات در نروژ وچگونگی عملکرد رسانه ها،انحصار پخش،آزادی مطبوعات،قانون توهین،امنیت ملی وخون سانسوری در مطبوعات کشور نروژ می پردازد . در این مقاله نوسنده سعی نموده ضمن اشاره به اینکه رسانه های نروژ مطابق یک الگوی کلاسیک که - از یک...
-
نظام رسانهای و حقوقی مطبوعات در نشریات کشور ( بخش چهارم )
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:03
اخلاق رسانه ای/مبارزه اخلاق رسانه ای با امپریالیسم فرهنگی/نوشته کلیفورد-جی-کریستیانز/ترجمه:مینو بهتاش/فصلنامه رسانه:سال هفتم،شماره سوم،1375 نویسنده در این مقاله به طور کل به شاخص های اخلاق رسانه ای وتقابل میان آن با امپریالیسم فرهنگی می پردازد نویسنده در ابتدای این مقاله اخلاق رسانه ای را به سه شاخصه اصلی:خبری،خدمات...
-
نظام رسانهای و حقوقی مطبوعات در نشریات کشور ( بخش سوم )
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:02
اخلاق رسانه ای یا قوانین رسانه ای:اعمال روزنامه نگاری/اف.پی.پی کاسوما F.P.Casuma نویسنده این مقاله به طور کلی در پی پاسخ به این سئوال است آیا تقویت وعملی ساختن اخلاق رسانه ای در افریقا منوط به وضع قوانین است یا این کاری است که باید به همت خود روزنامه ها انجام شود؟ آیا واقعاً می شود اخلاق روزنامه نگاری را از طریق قانون...
-
نظام رسانهای و حقوقی مطبوعات در نشریات کشور ( بخش دوم )
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 10:01
بخش دوم چکیده مقالات این بخش به چکیده مقالات، کتابها و پایاننامههای موضوع مورد بررسی اختصاص دارد. در این بخش چکیده و گاه خلاصهای از یک مقاله، کتاب و پایاننامه که بتواند محققان را به کلیت موضوع آشنایی دهد، آمده است. این بخش شامل 18 مطلب از منابع مختلف میباشد. مطالب مذکور همگی از فصلنامه تخصصی وسایل ارتباط جمعی،...
-
نظام رسانهای و حقوقی مطبوعات در نشریات کشور ( بخش اول )
چهارشنبه 1 شهریورماه سال 1385 09:59
پژوهشگر:حبیب علینژاد مقدمه در تاریخ 170 ساله روزنامهنگاری کشور، همیشه تلاشهای فراوانی برای تدوین قانون مطبوعات صورت گرفته و رهنمودهای حقوقی طی این دوران شکل گرفته است. ثمره این تلاشها قوانین مطبوعاتی متعددی است که طی دورههای مختلف تدوین و تصویب شده و در دورههای دیگر تغییر یافته است. اما با وجود این در همه این...