فرهنگ رسانه

فصلنامه تحلیلی و پژوهشی ارتباطات اجتماعی

فرهنگ رسانه

فصلنامه تحلیلی و پژوهشی ارتباطات اجتماعی

جنگ، رسانه و تبلیغات

 


"
کتاب جنگ، رسانه و تبلیغات" اثر دکتر یحیی کمالی‌پور توسط مؤسسه فرهنگی مطالعاتی و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران منتشر شد.

پروفسور یحیی کمالی‌پور استاد ایرانی علوم ارتباطات و رئیس دپارتمان ارتباطات و هنرهای زیبای دانشگاه پوردو آمریکا و سردبیر نشریه بین‌المللی گلوبال مدیا ژورنال است که به چندین زبان زنده دنیا منتشر می‌شود.

کتاب "جنگ، رسانه‌ها و تبلیغات" توسط عباس کاردان و حسن سعید کلاهی خیابان به فارسی برگردانده شده‌ است.

این کتاب دیدگاه‌های چند بعدی و وسیعی را در رابطه با جنگ، رسانه‌ها و تبلیغات به خوانندگان ارائه می‌کند.

دکتر کمالی‌پور در این کتاب دیدگاه‌های مختلفی از نویسندگان صاحب‌نظران و پژوهشگران برجسته در حوزه ارتباطات را گرد‌آوری کرده‌است. این نویسندگان در پایان توصیه‌ها و راه حل‌هایی را برای حل این مشکلات کلیدی جهانی شدن رسانه‌ها ارائه می‌دهند.

کتاب "جنگ، رسانه‌ها و تبلیغات" مجموعه‌ای جهت ارائه دیدگاه‌های به حاشیه‌رانده شده در غرب است که نشان می‌دهد دولت آمریکا چگونه به تبلیغات نگریسته، چگونه آن را تعریف می‌کند و چگونه از آن در جنگ عراق برای شکل‌گیری افکار عمومی مردمان این کشور استفاده کرده ‌است.

این کتاب همچنین تاکتیک‌های سلطه بر رسانه‌ها از سوی آژانس‌های دولتی آمریکا را به تصویر می‌کشد و به نوبه خود نقطه شروعی جهت مباحثه بی‌طرفانه در رابطه با چگونگی استفاده از اخبار توسط آمریکایی‌ها و نیروهای شکل‌دهنده به برداشت غرب از خاورمیانه است.

برگزیده‌هایی از متن کتاب

ادبیات بوش همانند ادبیات فاشیسم، لحنی از بی اعتمادی و تنفر را در برمی‌گیرد که ارزش همانند یک سخنرانی تقلبی است، او رمز‌آلود صحبت می‌کند و عبارت یکسانی را بارها و بارها تکرار می کند.

سرنگونی مجسمه صدام در میدان مرکزی بغداد، درست نزدیکی هتلی که خبرنگاران رسانه‌های جهان در آن ساکن بودند، مثالی دیگری است از واقعه‌ای که بر روی صحنه آورده شد و این احساس را القا کرد که نیروهای آمریکایی بنا به درخواست جمعیت عراقی خوشحال، در حال سرنگونی مجسمه صدام هستند.

در واقع این صحنه اوج عملیات تبلیغاتی و سازمان‌دهی شده در حیاتی‌ترین زمان تهاجم بود که اهمیت آن نه فقط برای عراقی‌ها بلکه برای کل جهان عرب بسیار سمبلیک بود.

http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=28426

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد